[Interview] 'Wij bieden online marketing in combinatie met creatie'

[Interview] 'Wij bieden online marketing in combinatie met creatie'
  • Online
  • 16 feb 2018 @ 16:45
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewE-mailmarketing

De nieuwe directeur van Happy Leads Daniël Verhagen wil dit jaar internationaal doorbreken. Meer in het bijzonder door de Duitse markt te betreden. Online marketing in combinatie met creatie is de propositie van het Eindhovense bureau dat gepersonaliseerde emailmarketing aanbiedt in combinatie met social.

Je hebt het stokje begin dit jaar overgenomen van Mathijs Visser. Wat wil je uitbouwen?
10 jaar geleden ben ik mijn carrière begonnen in de online marketing wereld. Na enkele jaren werkzaam te zijn geweest bij Permission, heb ik de overstap gemaakt naar Happy Cactus. Happy Cactus is, net als Happy Leads, onderdeel van marketing bureaugroep Happy Horizon. We zijn een groep van 9 bedrijven, allemaal met een eigen marketingspecialisme. In totaal werken we met zo’n 150 specialisten binnen onze groep.
De afgelopen 3 jaar heb ik samen met Mathijs en de rest van ons team Happy Leads van 3 naar 17 medewerkers laten groeien. We hebben ons ontwikkeld van een kleinschalig leadgeneratie bureau naar een volwaardig marketing bureau met leadgeneratie campagnes, social advertising en e-mail marketing als focus.
Ik heb me de afgelopen jaren vooral beziggehouden met onze klanten en met het ontwikkelen van onze dienstverlening. De e-mail marketing en social media activiteiten hebben we de afgelopen 3 jaar enorm ontwikkeld. We zetten sterk in op personalisatie van de communicatie binnen deze kanalen.
De komende jaren willen we vooral onze social advertising en e-mail marketing activiteiten blijven uitbreiden. We merken dat er een enorme vraag is naar goede specialisten in deze vakgebieden. En we verwachten dat deze vraag zich de komende jaren positief blijft ontwikkelen.
Vanuit onze groep zien we veel synergie effecten met Happy Data (inzicht in klantgroepen), zodat we nog effectiever leads en nieuwe klanten kunnen gaan werven voor onze klanten. Waar we de afgelopen jaren al veel cross-sell en upsell mogelijkheden hadden met onze zusjes Happy Cactus (campagnes) en Happy Idiots (online marketing), verwacht we hier ook nog een enorme versnelling in het komende jaar. Steeds meer klanten weten ons te vinden en zijn blij om met één aanspreekpunt te werken voor meerdere kanalen en acties.

Happy Leads is gespecialiseerd in emailmarketing, leadgeneratie en social advertising. Wat doen jullie hierin anders dan anderen?
Wij onderscheiden ons door creativiteit te combineren met een zeer resultaat gedreven aanpak. We rekenen iedere uitgegeven euro terug naar een lead, een klant of een bezoeker. Samen met onze klanten bepalen we vooraf de doelstellingen en daar gaan wij actief op sturen. Zowel bij het ontwikkelen van de campagnes, maar ook bij het promoten van de campagnes. In ons team zitten zowel creatieve als technisch sterk onderlegde mensen die samen de juiste kennis combineren.
We zien dat veel bureaus in Nederland zich focussen op één specifieke dienst. Denk aan een online marketing bureau zonder creatieven. Of juist een creatief bureau waar geen echte online specialisten in dienst zijn. Wij bieden dus een combinatie van die twee.
Onze bureaugroep heeft een historie in DM. Personalisatie en creativiteit zijn bij DM campagnes enorm belangrijk. Wij hebben die kennis doorvertaald naar onze kanalen: e-mail en social. Door social ads of e-mails zo goed mogelijk te laten aansluiten op de persoonlijke interesses van de doelgroep, weten we zeer goede resultaten te behalen.
Als groep zetten we daarnaast in op consolidatie. We hebben de afgelopen jaren verschillende bureaus aan de groep toegevoegd om onze klanten bij alle marketing vraagstukken te kunnen ondersteunen, zowel online als offline en zowel creatief als technisch.

Hoe lukt het als Eindhovens bureau om te groeien en de juiste werknemers te vinden?
We merken dat het steeds moeilijker wordt om goede mensen te vinden. De vraag naar online specialisten is groot, dus die kloppen niet dagelijks aan. Toch weten we bij Happy Leads telkens de juiste mensen te vinden. Via ons netwerk en door zelf veel zichtbaar te zijn - onder andere door ons fantastische kantoorpand - krijgen we redelijk wat open sollicitaties binnen.
Daarnaast werken we samen met hogescholen. Zowel met Fontys als met Avans hebben we goede contacten. We geven gastcolleges om onze kennis te delen. Tegelijkertijd komen we op die manier in contact met talent. Ook ontvangen we studenten bij ons op kantoor voor inspiratiesessies.

Op welke manier doet Happy Leads zelf aan marketing?
We ontwikkelen ieder kwartaal een inspiratiemagazine met kennisblogs en cases. Dit magazine, genaamd Happy Reads, sturen we naar onze klanten en verspreiden we via online kanalen. Men kan het magazine gratis aanvragen. Hiermee genereren we leads voor onszelf.
Daarnaast zijn we veel aanwezig op onze social kanalen. Zowel LinkedIn als Facebook spelen hierin een belangrijke rol.
In 2018 gaan we ook verschillende events organiseren. Zo hebben we in februari een masterclass e-mail marketing georganiseerd. En in mei organiseren we samen met Google een kennisevent voor goede doelen.
We investeren dus veel tijd in onze eigen marketing activiteiten.

Wat is je doelstelling voor 2018?
In 2018 willen we flink verder groeien. Enerzijds door de bestaande activiteiten te laten groeien, want daar zien we veel potentie. Anderzijds door te groeien naar het buitenland. Ons zusterbedrijf Happy Heroes, online marketing bureau in Berlijn, is voor ons een ingang tot de Duitse markt. Daar ligt voor ons dus een belangrijke groeimogelijkheid. En we zien dat we voor onze bestaande klanten steeds vaker internationale campagnes opzetten. Daar ligt een flink groeipotentieel in ons businessmodel.

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken